Maria Borecka
Nauczycielka teorii muzyki i kształcenia słuchu oraz Music Mind Games
Naukę muzyki rozpoczęłam w wieku 6 lat w Zespole Szkół Muzycznych w Częstochowie. Przechodząc kolejne etapy kształcenia i zgłębiając tajniki techniki pianistycznej w klasie fortepianu odkryłam, że dużo bardziej wciągające od wykonywania muzyki jest dla mnie obserwowanie, jak ona się rodzi – skąd się bierze dźwięk, co decyduje o tym, że połączony z innym dźwiękiem brzmi zgodnie lub nie, może wyrażać emocje lub stany, choć można go „unieruchomić” zapisem lub wręcz obliczyć.
Zachęcona przez nauczycieli, po ukończeniu liceum rozpoczęłam studia w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, które ukończyłam w zakresie teorii muzyki oraz w klasie kompozycji prof. Mariana Borkowskiego.
Moje utwory (solowe, kameralne, chóralne, orkiestrowe i wokalno-instrumentalne) były prezentowane w Białymstoku, Częstochowie, Krakowie, Lublinie, Radomiu, Szczecinie, Wadowicach, Warszawie, Wrocławiu, Zielonej Górze. Jako kompozytor współpracowałam z warszawskim chórem Allegrezza del Canto, Chórem Akademickim Politechniki Szczecińskiej, teatrem Futryna oraz Stowarzyszeniem „Mozart 2003”.
O metodzie Suzuki usłyszałam pierwszy raz od Marii Michalskiej, która poprosiła mnie o akompaniowanie na jej egzaminach na 1. stopień w 2011 roku. Od tamtej pory towarzyszę jej w pracy akompaniując dzieciom na lekcjach grupowych, tworząc akompaniamenty do utworów skrzypcowych, aranżując i opracowując utwory skrzypcowe, a od 2018 roku także ucząc teorii muzyki i kształcenia słuchu starszych uczniów Centrum. W swojej pracy z uczniami staram się osadzić teorię w praktyce – dając solidne i rzetelne podstawy wiedzy muzycznej jednocześnie pokazywać ich funkcjonowanie w utworach granych przez podopiecznych.
W 2019 roku otrzymałam dyplom ukończenia kursu Music Mind Games na poziomie 1 – uzyskując tym samym uprawnienia do prowadzenia zajęć tą metodą.
Prywatnie jestem żoną dla męża, mamą dla córki i czterech synów i niepoprawną wielbicielką rzeczy drobnych, ładnych i wymagających wysiłku, najlepiej robionych własnoręcznie.